Stute Media: content architect voor niches

In 2013 ben ik afgestudeerd als journalist aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Naast journalistieke opdrachten heb ik ook andere tekstopdrachten gedaan sindsdien. Deze werkzaamheden doe ik onder de naam Stute Media. Met dit bedrijf ben ik al meer dan tien jaar succesvol en schrijf ik allerlei soorten teksten. Ik ontwerp en bouw schaalbare content-ecosystemen. Ik transformeer complexe inzichten in doelgerichte nieuwsbrieven, blogs en analyses die een loyale en betrokken lezerscommunity creëren. Ik probeer daarbij zoveel mogelijk bij authenticiteit, originaliteit en creativiteit te blijven. AI is een hulpmiddel, geen schrijvende collega.

Van journalistiek inzicht naar marketingactie

Mijn aanpak is fundamenteel anders geworden dan toen ik net begon als tekstschrijver. Door mijn achtergrond als journalist (afgestudeerd 2013) weet ik hoe ik moet graven naar de originele invalshoek en hoe ik inhoudelijke autoriteit creëer. De marketingervaring van de afgelopen tien jaar zorgt ervoor dat deze diepgang direct wordt vertaald naar concrete resultaten voor jouw niche. Ik schrijf niet alleen, ik structureer de boodschap.

Mijn nevenactiviteit als professioneel opruimer vertaalt zich bovendien direct naar mijn contentwerk. Ik ruim de informatiechaos op en bouw een heldere, overzichtelijke communicatiestructuur zodat jouw boodschap altijd aankomt. Dit hoeft niet altijd een zakelijke boodschap te zijn. Ook voor hobbyprojecten ben ik jouw partner.

Architectuur in contentformats

Als content architect bouw ik schaalbare en strategische content. Ik ben me meer en meer gaan richten op Web2.0, omdat daar echte authenticiteit en originaliteit te vinden is, waar de rest van het internet vooral door AI wordt overspoeld. Mijn focus ligt op het creëren van authentieke, door de mens gemaakte content die resoneert met jouw specifieke lezers en die de uitdagingen van het moderne Web2.0-landschap omarmt.

Ik ontwerp de blauwdruk en lever de content voor de volgende formats:

1. Niche nieuwsbrieven (bouwen aan betrokkenheid)

In het overvolle digitale landschap is de mailbox jouw meest waardevolle kanaal. Ik bouw hyper-betrokken nieuwsbrieven op platforms zoals Substack en BeeHiiv die verder gaan dan informeren. We creëren een unieke tone of voice en een onmisbare waarde, waardoor lezers eventueel zelfs graag betalen voor jouw originele inzichten en de content niet alleen bereik, maar ook een directe inkomstenstroom genereert.

2. Duurzame Web2.0 blogs (schaalbaarheid en zichtbaarheid)

Weg met generieke, onzichtbare teksten. Ik richt en beheer je blog als een duurzaam content asset. De focus ligt op het creëren van evergreen content die continu verkeer trekt (SEO), jouw autoriteit vestigt, en werkt als een betrouwbare motor voor verkeer en, indien gewenst, inkomsten via AdSense of affiliates. Authenticiteit en de juiste invalshoek staan hierbij centraal.

3. Strategisch advies (De blauwdruk)

Content is een investering, geen kostenpost. Voordat de digitale pen het papier raakt, bepalen we de strategie. Ik adviseer over de positionering, de ideale combinatie van platforms (Substack, Medium, etc.), – altijd met de garantie dat de creatieve en menselijke stem van jouw merk behouden blijft. AI is een hulpmiddel om bijvoorbeeld teksten na te kijken, niet om ze te schrijven.

Weet je dat jouw content beter kan, maar ontbreekt het aan een scherpe strategie of de juiste invalshoek? Of zoek je nieuwe platforms waar je nog wel boven het maaiveld uit kan steken? Tijd om de informatiechaos op te ruimen en te bouwen aan een schaalbaar content-ecosysteem. Mail me om direct te beginnen!